Kualiti Drypers makin teruk? Pelanggan menggamuk di Facebook! - Cerita Ita                                                             Kualiti Drypers makin teruk? Pelanggan menggamuk di Facebook! Langkau ke kandungan utama

Kualiti Drypers makin teruk? Pelanggan menggamuk di Facebook!

assalamualaikum semua,

dari kelmarin ada kawan dah sebut isu Drypers viral di facebook katanya... aku agak slow 2-3 minggu ni dengan facebook... jadi memang terlepas pandang... tapi bila fikirkan isu kualiti ni... aku rasa dah ramai yang mula merungut tentang kualiti Drypers sejak adanya Drypers banyak versi...

lampin pakai buang murah
boleh baca komen-komen orang yang marah di facebook


Drypers ada keluarkan 3 jenis lampin pakai buang yang setakat ni ada di pasaran... 

1. Drypers Classic
2. Drypers Wee Wee Dry
3. Drypers Touch

kalau ikutkan sebagai pengguna tegar Drypers ni memang aku perasan jugak memang ada perbezaan ketara dari produk ni masa memula jenama ni diperkenalkan dulu... aku guna Drypers sejak abg ngah lahir tahun 2010 selepas abg ngah alah bila guna satu jenama lampin pakai buang yang lain... lepas tu aku terus setia dengan Drypers yang aku rasa cukup bagus untuk anak-anak dan berbaloi dengan harganya... 

tapi sejak dua menjak ni.... kami mula rasa macam ada yang tak kena... sejak tahun lepas sebenarnya... bila Drypers mula keluarkan lampin pakai buang baru bernama Drypers Classic... asalnya katanya Drypers Classic ni dari satu jenama yang bermula dengan huruf D jugak... tapi maaf la aku memang lupa nama dia... hahaha.... konon asal pengeluaran produk ni nak bagi pilihan lebih murah untuk pengguna... tapi apa yang aku perasan harga Drypers kategori pertengahan pulak iaitu Drypers Wee Wee Dry yang mula naik... dari asal mula boleh dapat dengan harga tak sampai RM30 dia mula naik sampai jejak ke RM35-37... agak pelik di situ... 

tapi masa tu cuma harga la nampak ketara... dan lebih ketara kualiti Dryper Wee Wee Dry mula merundum teruk bila bermulanya Drypers mengeluarkan produk baru iaitu Drypers Touch... Drypers Touch ni adalah untuk kategori premium la aku rasa sebab ianya lebih mahal... beza dalam RM10 kot dengan harga Drypers Wee Wee Dry... bagi aku yang dah memang lama menggunakan Drypers ni memang perasan sangat la kualiti dia... pada aku Drypers Touch ni sebenarnya adalah versi Drypers Wee Wee Dry pada mula dia diperkenalkan dulu... ianya tebal dan lembut... dah dekat 6 tahun kami gunakan jenama yang sama tentu la rasa sangat perbezaannya... yang ada sekarang ni lebih nipis, lembik sangat dan kembung bila dah kena kencing sekali dua... macam takde beza pun dengan Drypers Classic tu haaa... ada banyak la post aku pasal Drypers sebelum ni.. Rezeki dari Drypers , Barang Redemption dah sampai, dan Aku menang contest...

harap sangat la pihak Drypers dapat perjelaskan isu ni... ramai sangat dah pengguna yang marah tu... eloklah dibuat jawapan bertulis berbanding dengan mesej automatik yang keluar di komen page Drypers Malaysia tu haaa.... blogger terkenal Ben Ashaari pun dah tulis pasal isu ni... dan aku tengok petang tadi dah takde pun maklum balas dari pihak Drypers lagi...


p/s kalau nak panggil kawan-kawan makan2 masa mana yang sesuai ye? hari keja ke hari cuti?

Ulasan

  1. anak sulung saya pon pakai drypers dulu.. [sekarang dah free diapers] kire saya pakai jenama ni dari tahun 2012 sampai last year.. anak yang kedua ni..memula dulu pakai gak jenama ni..tapi selalu bocor..jadi saya pikir tak sesuai ngan anak kot.. huhu.. terus tak pakai dah sampai sekarang.. baru terpikir.. may be sebab kualiti lah tu kot..agak nya... tu yang asyik bocor jer tuh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kan...org yang biasa guna mesti perasan..

      Padam
    2. Ya btl tu....so sejak di ubah drypers we we dry ni...dgn yg nipis sekrang ni...sy terus tukar pempera ank kps huggies...sbb lgi bgus kualiti...wlau mhal ...lbih kurang hg drypers touch kn...

      Padam

Catat Ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen :) Link blog tidak dibenarkan sama sekali. Jika ada, komen anda akan dibuang atau ditandakan spam.

Catatan popular daripada blog ini

Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ?

assalamualaikum semua, aku ingat dulu pernah terima soalan dari blog ni la.. lama dulu.. pasal perbezaan antara Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas dan jugak Tadika biasa.. memang lama aku menung bila baca soalan tu.. pasal masa tu aku memang tak tau nak jawab apa.. hahaha.. serius ko.. masa tu aku baru je ada anak sorang dan aku hentam je hantar memana ikut kemampuan kami masa tu.. Apa Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ? memang tak pernah la terfikir pun nak cari info atau nak tanya sapa-sapa pun masa tu.. bila fikir-fikirkan balik terasa jugak masa alahai teruknya kami sebagai ibubapa.. dan kami terasa jugak semakin teruk bila abg long dah masuk 2 tahun kat salah satu tadika swasta ni.. tapi nampaknya kenal huruf pun tak tau.. pengsan aku bila ingat balik.. aku mula fikir mungkin sebab abg long sendiri jenis budak yang ada masalah dyslexia.. tapi minor la.. nanti la aku cerita pasal dyslexia tu.. lepas tu kami buat keputusan pu

"Dia r*gol-r*gol saya..."

assalamualaikum semua, alahai payah betul nak menulis sekarang ni...macam-macam halangan ada.... tapi hari ni nak jugak cari kekuatan nak menulis...sebab apa tau? haaa... cuba tengok tajuk tu haa... pengsan tak kalau baca tajuk tu? kalau korang nak pengsan baca tajuk aku lagi la tau... sebab apa tau? yang sebut tu anak aku....diulangi ANAK AKU ....adoiiii la... apa la nak jadi dengan budak-budak sekarang ni ntah...kecut perut ummi kau dengar ni nak oiiii.... nak tau lanjut? ok meh aku cite... ceritanya gini.... semalam waktu balik keja aku ajak la shah singgah Giant beli barang sikit...dalam perjalanan dari dalam kereta tu biasalah kan kami memang akan pimpin anak-anak jalan sampai masuk dalam... dan kebiasanya bagi anak 4 macam kami ni bahagi-bahagi lah siapa nak pimpin siapa... dan biasanya aku akan dukung adik hadi sambil pimpin kakak husna... yang abg ngah dengan abg long terserah pada shah la pulak.. tapi kalau ikut anak-anak semua nak ummi pimpin... ajer rebeh ba

Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu?

Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu? assalamualaikum semua, baru - baru ni aku ada buat ujian personaliti.. sebabnya cuma nak tau samaada aku ni termasuk dalam golongan introvert atau extrovert.. mesti ada yang tertanya-tanya kenapa aku nak tau kan? sebenarnya sesaja je nak tau.. ianya lebih kepada penting untuk aku sesuaikan diri dalam apa jua keadaan bila aku dah tau aku ni kategori mana.. dan hasil ujian mendapati aku adalah golongan Ambivert.. Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu? Maksud Introvert dan Extrovert apa dia ambivert tu kan? kalau orang yang tak biasa dengan istilah introvert atau extrovert mesti nak tau apa maksudnya kesemua perkataan ni kan? kalau nak tau introvert ni sebenarnya lebih kepada golongan yang suka menyendiri dan tak suka bercampur gaul dengan orang ramai.. mereka selalunya agak tak selesa bila berada dalam kelompok orang ramai atau majlis yang melibatkan orang ramai..mereka jugak orang yang suka berfikir secara mendalam tentang sesuat