Fenomena GC Tea ~ yang nak sihat harus baca ! - Cerita Ita                                                             Fenomena GC Tea ~ yang nak sihat harus baca ! Langkau ke kandungan utama

Fenomena GC Tea ~ yang nak sihat harus baca !

assalamualaikum semua,

dah masuk hari terakhir di bulan Syawal hari ni rupanya... sekejap je masa berlalu... macam baru je kira-kira nak masuk bulan Ramadhan baru ni... tetiba je dah sampai akhir syawal... berakhir syawal bermakna dah abis pun semua acara rumah terbuka kan... ke korang masih lagi ada yang terlajak jemputan sampai abis minggu ni ? hehehe... dah biasa dah tu saban tahun... beraya-beraya jugak cuma kesihatan tetap kena jaga la kan... dan memang kita dah sedia maklum pun yang juadah raya memang kebanyakannya menguji kesihatan dan menambah lemak yang hilang sepanjang kita berpuasa sebulan hari tu kan ? aku pun tak terkecuali... banyak sangat undangan makan di bulan raya... tapi alhamdulillah aku ada cara untuk kawal kenaikan lemak berganda ni... cuma kena disusuli dengan disiplin yang agak ketat....

kali ni aku nak kongsikan satu produk yang sudah diakui oleh NATIONAL DIABETES INSTITUT (NADI) sebagai produk yang dapat membantu menurunkan kadar gula dalam darah... Produk yang aku maksudkan adalah GC Tea... aku baru je kenal produk ni bulan 6 baru ni tapi dah jatuh cinta.... meh kita kongsikan apa dia GC Tea ni...

GC Tea
GC Tea

Apa itu GC Tea ?

Glucose Cut Tea atau Teh Potong Gula

Apa pulak kandungan dalam GC Tea ni ?

kandungan gctea
dalam GC Tea ada semua benda ni.. tu yang jadi sedap rasanya...

📝 GREEN TEA
📝 DAUN MULBERRY
📝 DAUN PEPPERMINT
📝 DAUN STEVIA
📝 DAUN GYMNEMA
📝 ROOIBOS


Apa Pula Khasiat GCTea ?



📝 Green Tea


Tindakan EGCG di dalam Green Tea menghalang tindakan enzim yang dipanggil alpha-amylased yang memecahkan karbohidrat kepada gula.
Green Tea juga adalah agen antioksidan terbaik meningkatkan metabolisma badan dan mengurangkan stress. 


📝 Daun Mulberry 


Menghalang penguraian gula / sukrosa di dalam usus lantas menghalang penyerapan glukosa ke dalam darah. 


📝 Daun Peppermint 


Menenangkan dan menghilangkan stress. 

📝 Daun Stevia 

Merupakan pemanis semulajadi.
Tiada kalori dan tiada gula.
Mengawal gula di dalam darah.
Meningkatkan fungsi pankreas.
Pemanis terbaik bagi pesakit diabetis. 


📝 Daun Gymnema 


Menyelaputi reseptor rasa dan menghalang pengaktifan molekul gula di dalam makanan.
Menghindar daripada ketagihan gula.
Menghalang penyerapan gula dan karbo di dalam usus. 


📝 Rooibos 


Meransang pankreas beta-sel untuk merembeskan insulin untuk menukarkan gula kepada tenaga secara semulajadi. 


❔ Siapa yang digalakan untuk mengamalkan GCTea ?


📝Pesakit diabetis
📝Pesakit darah tinggi
📝Tinggi kolestrol
📝Awet muda
📝Pesakit Jantung
📝Membantu pesakit stroke
📝Masalah penyakit kulit
📝Kegemukan
📝Menjadikan GCTea sebagai minuman kesihatan harian
📝Mengurangkan risiko penyakit kronik


Ini testimoni dari pengguna GC Tea yang sedia ada...


ini kak aini..umur 40an..setelah lebih 6 bulan consume gc tea..tak pernah skip..tak pernah miss..berat turun sebanyak 12kg..makan takde pantang..semua kak aini telan..tapi yg paling best skali..bile g check up, doktor ckp tak perlu buat pembedahan..dengan izin Allah.. alhamdullillah..ovarian cyst sebesar 3.85cm hilang sudah..berkat doa dan amal gc tea seharian 
testimoni gctea
Testimoni Kak Aini

testimoni gctea

testimoni gctea

gctea turunkan darah tinggi

tekanan darah turun


yang paling menarik sebenarnya GC Tea ni adalah dari pengalaman sendiri sebenarnya... aku sendiri dah cuba bermacam produk yang berasaskan Teh Hijau sebelum ni tapi amat malang bila jadi orang yang agak cerewet dengan benda-benda yang takde rasa dan pahit untuk ditelan... huhuhu... tapi alhamdulillah dengan aku sangat serasi dengan rasanya pada aku... ianya sedap diminum...

dan nak kongsikan testimoni dari mak aku sendiri yang setakat ni dan minum dalam sebulan... ada jugak hari yang dia terskip sebab lupa... tapi alhamdulillah.. terbaru ni aku tanya pasal bacaan kencing manis mak... mak kata..  
" alhamdulillah... mak dah cuba check waktu malam aritu.... mak dapat bacaan 5 tau... selalunya mak tak pernah la dapat bacaan  macam tu... kalau malam pun biasa paling kurang 10..."  

syukur kalau ianya sesuai dengan mak... memang itu niat awal aku sejak awal lagi... semoga Allah permudahkan niat nak bantu mak.... dan jugak orang lain yang senasib dengan mak... untuk pengetahuan korang... mak aku adalah penghidap kencing manis ataupun Diabetes Mellitus Type 2 yang telah pun disarankan doktor untuk ambik suntikan 2 kali sehari...


harga GCTea

sesiapa yang berminat boleh dapatkan dari aku ye... aku dah jadi Stokis untuk kawasan Kuantan ni tau... sesiapa yang minat nak jadi agen pun boleh... tawaran sentiasa dibuka... boleh hubungi no hp 013-7428301 ada jugak disediakan trial pek untuk 3 uncang bagi yang nak mencuba... cuma RM10 je tau... insyaAllah beri manfaat pada semua... khidmat pembelian melalui pos pun ada disediakan tau... meh la pm ke IG atau FB atau whatsApps ke 0137428301 untuk maklumat lanjut... ingat nombor ni...

013-7428301
 013-7428301
013-7428301


Agen Sah GC Tea Area Kuantan / Kluang




p/s raya dah nak abis... cerita raya kita cerita lepas raya aci tak?

Ulasan

Catat Ulasan

Terima kasih sudi tinggalkan komen :) Link blog tidak dibenarkan sama sekali. Jika ada, komen anda akan dibuang atau ditandakan spam.

Catatan popular daripada blog ini

Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ?

assalamualaikum semua, aku ingat dulu pernah terima soalan dari blog ni la.. lama dulu.. pasal perbezaan antara Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas dan jugak Tadika biasa.. memang lama aku menung bila baca soalan tu.. pasal masa tu aku memang tak tau nak jawab apa.. hahaha.. serius ko.. masa tu aku baru je ada anak sorang dan aku hentam je hantar memana ikut kemampuan kami masa tu.. Apa Beza Pra Sekolah, Tabika Perpaduan, Tabika Kemas, Tadika ? memang tak pernah la terfikir pun nak cari info atau nak tanya sapa-sapa pun masa tu.. bila fikir-fikirkan balik terasa jugak masa alahai teruknya kami sebagai ibubapa.. dan kami terasa jugak semakin teruk bila abg long dah masuk 2 tahun kat salah satu tadika swasta ni.. tapi nampaknya kenal huruf pun tak tau.. pengsan aku bila ingat balik.. aku mula fikir mungkin sebab abg long sendiri jenis budak yang ada masalah dyslexia.. tapi minor la.. nanti la aku cerita pasal dyslexia tu.. lepas tu kami buat keputusan pu

"Dia r*gol-r*gol saya..."

assalamualaikum semua, alahai payah betul nak menulis sekarang ni...macam-macam halangan ada.... tapi hari ni nak jugak cari kekuatan nak menulis...sebab apa tau? haaa... cuba tengok tajuk tu haa... pengsan tak kalau baca tajuk tu? kalau korang nak pengsan baca tajuk aku lagi la tau... sebab apa tau? yang sebut tu anak aku....diulangi ANAK AKU ....adoiiii la... apa la nak jadi dengan budak-budak sekarang ni ntah...kecut perut ummi kau dengar ni nak oiiii.... nak tau lanjut? ok meh aku cite... ceritanya gini.... semalam waktu balik keja aku ajak la shah singgah Giant beli barang sikit...dalam perjalanan dari dalam kereta tu biasalah kan kami memang akan pimpin anak-anak jalan sampai masuk dalam... dan kebiasanya bagi anak 4 macam kami ni bahagi-bahagi lah siapa nak pimpin siapa... dan biasanya aku akan dukung adik hadi sambil pimpin kakak husna... yang abg ngah dengan abg long terserah pada shah la pulak.. tapi kalau ikut anak-anak semua nak ummi pimpin... ajer rebeh ba

Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu?

Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu? assalamualaikum semua, baru - baru ni aku ada buat ujian personaliti.. sebabnya cuma nak tau samaada aku ni termasuk dalam golongan introvert atau extrovert.. mesti ada yang tertanya-tanya kenapa aku nak tau kan? sebenarnya sesaja je nak tau.. ianya lebih kepada penting untuk aku sesuaikan diri dalam apa jua keadaan bila aku dah tau aku ni kategori mana.. dan hasil ujian mendapati aku adalah golongan Ambivert.. Aku golongan Ambivert, apa ambivert tu? Maksud Introvert dan Extrovert apa dia ambivert tu kan? kalau orang yang tak biasa dengan istilah introvert atau extrovert mesti nak tau apa maksudnya kesemua perkataan ni kan? kalau nak tau introvert ni sebenarnya lebih kepada golongan yang suka menyendiri dan tak suka bercampur gaul dengan orang ramai.. mereka selalunya agak tak selesa bila berada dalam kelompok orang ramai atau majlis yang melibatkan orang ramai..mereka jugak orang yang suka berfikir secara mendalam tentang sesuat